Arhitectura cercetarii de piata

In domeniul cercetarii de piata trebuie sa ne construim intreg demersul pe doua intrebari fundamentale:

  Ce se intampla (cercetare descriptiva)?
  De ce se intampla respectivele lucruri (cercetare exploratorie)?

O cercetare descriptiva bine realizata va genera intotdeauna « De ce? »-urile din demersul explorator.

Construirea oricarui tip de studiu de piata se bazeaza pe o arhitectura de cercetare structurata in jurul acestor doua intrebari si a mixului de metode si instrumente.

Variabilele si datele colectate sunt in mod constant trecute prin filtrul descriptiv si exploratoriu pentru a contura corelatiile si cauzalitatile care le caracterizeaza.

Intregul demers de cercetare reprezinta un schimb de informatii intre cercetator, mediul cercetat si beneficiarul cercetarii. Acesti 3 actori modeleaza intrebarile, limitele si explicatiile pe care studiul de piata trebuie sa le atinga si sa le identifice.

(Re)Planificarea si controlul activitatilor reprezinta firul rosu al unei cercetari de piata, ghidand in mod constant proiectul catre succes sau esec.

Ellipse Marketing este o companie care desfasoara studii de piata tinand cont de toate aceste aspecte adaugand, in plus, o preocupare constanta pentru agilitatea actiunilor si adaptarea lor in timp real la necesitatile si constrangerile beneficiarului cercetarii.