Chestionar 

Chestionar

Chestionarul este un set formalizat de intrebari, proiectat pentru a genera datele necesare realizarii obiectivelor unei cercetari de marketing.

De multe ori, un chestionar reprezinta singura cale fezabila de a constitui un efectiv suficient de mare de subiecti pentru a fi posibila o analiza statistica stiintifica a datelor.


Chestionarul nu trebuie vazut in mod izolat, ca un scop in sine, ci ca un vehicul prin care se realizeaza intervievarea, se inregistreaza raspunsurile, ca un instrument aproape nelipsit pentru culegerea si structurarea datelor intr-un interviu.

 

Clasificare

 

In functie de natura informatiei cautate, chestionarul se clasifica in 2 mari categorii:

chestionar cantitativ
chestionar calitativ

 

Perspective

 

Din punctul de vedere al relatiei cu clientul, chestionarul poate fi abordat din 3 perspective:

 

Atragerea clientilor noi

Chestionarele sau anchetele utilizate pentru atragerea de noi clienti sunt in principal studii de piata. Acestea pot fi facute pentru clientii potentiali sau panele de consumatori.

 

Satisfactia clientilor

Masurarea si controlul satisfactiei clientilor este un domeniu in care chestionarele sunt foarte utilizate. Doua tipuri de chestionar satisfactie sunt in general folosite pentru satisfactia clientilor:

- studiu de satisfactie clienti propriu-zis, al carui obiectiv este masurarea satisfactiei pe diferite dimensiuni;

- barometru de satisfactie, ce vizeaza supravegherea evolutiei satisfactiei in timp.

 

Fidelizare

Cand doriti sa cunoasteti care sunt asteptarile clientilor, controlarea si masurarea satisfactiei nu sunt suficiente, pentru ca un client satisfacut poate oricand fi tentat de a alege si alte oferte. In acest sens, o strategie de fidelizare este foarte utila pentru pastrarea clientilor.

Fidelizarea clientilor consta in punerea in practica a strategiilor de marketing pentru ca un client sa nu aleaga concurenta.

Un chestionar adaptat intr-un mod special pentru a contribui la fidelizarea clientilor este cel utilizat pentru analiza clientilor pierduti, care permite intervievarea clientilor asupra insatisfactiei si atitudinii lor fata de produsele/serviciile companiei.

 

Lexic Marketing
 
Contact Ellipse Marketing

Acces la pagina de contact pentru cerere de oferta.
Veti fi contactat rapid de un consultant Ellipse Marketing.