Sa ne cunoastem

Chestionar

Chestionar

Chestionarul este un set formalizat de intrebari, proiectat pentru a genera datele necesare realizarii obiectivelor unei cercetari de marketing.

De multe ori, un chestionar reprezinta singura cale fezabila de a constitui un efectiv suficient de mare de subiecti pentru a fi posibila o analiza statistica stiintifica a datelor.

Chestionarul nu trebuie vazut in mod izolat, ca un scop in sine, ci ca un vehicul prin care se realizeaza intervievarea, se inregistreaza raspunsurile, ca un instrument aproape nelipsit pentru culegerea si structurarea datelor intr-un interviu.

Clasificare

In functie de natura informatiei cautate, chestionarul se clasifica in 2 mari categorii:

  • chestionar cantitativ
  • chestionar calitativ
Perspective

Din punctul de vedere al relatiei cu clientul, chestionarul poate fi abordat din 3 perspective:

Atragerea clientilor noi

Chestionarele sau anchetele utilizate pentru atragerea de noi clienti sunt in principal studii de piata. Acestea pot fi facute pentru clientii potentiali sau panele de consumatori.

Satisfactia clientilor

Masurarea si controlul satisfactiei clientilor este un domeniu in care chestionarele sunt foarte utilizate. Doua tipuri de chestionar satisfactie sunt in general folosite pentru satisfactia clientilor:

  • studiu de satisfactie clienti propriu-zis, al carui obiectiv este masurarea satisfactiei pe diferite dimensiuni;
  • barometru de satisfactie, ce vizeaza supravegherea evolutiei satisfactiei in timp.
Fidelizare

Cand doriti sa cunoasteti care sunt asteptarile clientilor, controlarea si masurarea satisfactiei nu sunt suficiente, pentru ca un client satisfacut poate oricand fi tentat de a alege si alte oferte. In acest sens, o strategie de fidelizare este foarte utila pentru pastrarea clientilor.

Fidelizarea clientilor consta in punerea in practica a strategiilor de marketing pentru ca un client sa nu aleaga concurenta.

Un chestionar adaptat intr-un mod special pentru a contribui la fidelizarea clientilor este cel utilizat pentru analiza clientilor pierduti, care permite intervievarea clientilor asupra insatisfactiei si atitudinii lor fata de produsele/serviciile companiei.

Key Stories

 

Monitorizarea satisfactiei client si a serviciilor post-vanzare

Elementele cheie ale unui studiu de piata Ellipse Marketing axat pe strategia de fidelizare clienti mai multe...


 
Search entre Pros Prospectiuni Sabrini Optimed Axima Suez Performance Profile Termes studio SVP service Universitatea Politehnica Bucuresti Cefora Corporate Rou-Asept Concept Consulting Home2Time Beler Soft ASM Technologies Formatis Super Bet Axigen (Gecad Technologies) Myunik Resolution Bio Ka Te NaviMag DI&TRADE Dalo Achat entre Pro Pregis Company Romconsulting Radox Iseom CBA Albatros Chira Attorney's Law Office CEVA Logistics AEP Groupe Cillit Water Technology Baumix Dacia Lindab Kone UTI Anchor Grup Pimkie Ada Computers Assystem Romania Astra Sport Bets (Casa Pariurilor) Bouygues Saint-Gobain PAM Mobexpert Dassault Systemes Motor Jeans CAN-PACK
 
Satisfactia clientilor dvs.: interpretari posibile?

Satisfactia clientilor dvs.: interpretari posibile?

In contextul actual, strategia pentru CRM se focalizeaza, in primul rand, pe schimbul intre clienti si companie...

mai multe...

Arhitectura cercetarii de piata

Arhitectura cercetarii de piata

In domeniul cercetarii de piata trebuie sa ne construim intreg demersul pe doua intrebari fundamentale: - Ce se intampla ? - De ce se intampla respectivele lucruri ?

mai multe...